Kan I huske Søren Østergård fra Cirkus Nemo? Han har en tysk-dansk figur, der hedder "Der nicht flüter", som bliver så berømt at han optræder i radioen bl.a. med sit nummer hvor han "ikke fløjter". Hans far og farfar var i øvrigt også meget, meget berømte, men det var før krigen.
Sådan er det også med Easyjet.
Vi kom til Hamborg i går kl 10.30 og flyet var aflyst til Pisa og alle andre fly til nord og midt Italien var fuld booket. Der var ikke nogen særlig hjælp fra Easyjet, for der er ingen Easyjet Kundeservice der. Kun en skranke der betjenes af Hamborg Lufthavn og de kunne kun fortælle, at der var nogle punktstrejker i Italien blandt flyfolk og det havde der været i Pisa, derfor ingen fly. Vi kunne komme til Milano kl 1-2 næste nat, men der er langt, langt til Pisa fra Milano.
Alle andre fly var fyldte og de kunne ikke flytte os til et fly fra et andet selskab. Vi kunne få pengene tilbage og finde en anden mulighed, eller vi kunne tage fra Hamborg til Berlin på egen hånd og flyve med Easyjet dagen efter -altså i dag, til Pisa. Easyjet ville booke et hotel i Berlin Lufthavnen til os med morgenmad dog. Under store protester besluttede vi at få to Pisa flybilletter fra Berlin, og det var godt at vi gjorde det asp, for vi fik de sidste to billetter, viste det sig for da de næste i køen skulle book var flyet fra Berlin fyldt op.
Så fik vi gennem hotel.com flyttet vores hotel booking i Pisa et døgn, og nu gik turen til Berlin med S-tog, IC-hurtig-tog med spisevogn, Et S-tog i Berlin igen der viste sig ikke at køre og så en Taxa til lufthavnshotellet. Så var klokken blevet næste 18.
Men som de siger: "rejsen starter, når vi tager afsted. Så gør en tur ud af det". Den rejse har vi så fået fuld valuta for allerede. Nu venter vi på flyveren fra Pisa, men andre fly fra Easyjet har været forsinket - så det er denne her nok også.
Så moralen er: Flyv kun med Easyjet, når det går godt. Hvis det ikke fungerer, så er du virkelig på egen hånd.
Da strejken er uforudset, er der i følge flyselskabet ingen erstatning, men vi har overgivet det til flyforsinkelser.dk, så må vi se hvad de finder frem til og der vel en rejseforsikring. Vi kan indsende bilag med vores ekstraudgifter, men når man læser folks beklagelser på nettet, så får vi ikke pengene og hvis vi får dem er det på en check hvorpå der står at den kune kan indløses i UK hvor Easyjet har hjemme.
SÃ¥ sjovt......
EasyJet også TroubleJet har vi nu erfaret på egen krop - og det er ikke første gang, at vi prøver det. Men selskabet udbyder billige billetter. Det skal de have, og den slags frister jyske seniorer!
Update: Vi kom til Pisa efter 34 timers rejse fra Fanø.
Men her er betydelig varmere end i Berlin.
At rejse er at lære.
#easyjet, #troublejet
Ingen kommentarer:
Send en kommentar